Si vols publicar una entrada, envia'ns un escrit, fotografia o el què vullgues a llutxentparla@gmail.com.
Si vols comentar una entrada, fes click a l'apartat de "comentaris", situat baix de cada entrada.
Pots ser col·laborador nostre si t'obris un compte a Gmail i ens ho comuniques.

dimecres, 19 de setembre de 2012

Com anem d'educació per ací?



L’administració educativa valenciana ha vingut sistemàticament negant-se a avaluar el nivell acadèmic de l’alumnat de la comunitat.  Els anteriors titulars de la Conselleria d’Educació sabien que les gestions realitzades per administrar l’educació valenciana no estaven donant resultats i s’intentava ocultar a l’opinió pública, l’evidència del fracàs de la seua política educativa. Com que a les hores d’ara , la valenciana és l’única autonomia que no se somet a les proves PISA, supose que les pressions van forçar a Català ,  l’actual consellera, ha predicar amb l’exemple i realitzar una avaluació que puguera oferir unes dades fiables al voltant de la situació actual del nostre sistema educatiu obligatori.
I mal començaren aquelles primeres actuacions amb la tria de polèmics textos desafortunats que deixaven en mal lloc la figura del docent. Hom va vore en aquestos escrits  una mena de venjança per les actives protestes del sector docent en les retallades del govern valencià. L’aplicació de les proves també fou durament criticada pel sector pares/mares. Tot i això al final aquesta fase diagnòstica  s’hi  realitzaren i a les hores d’ara hem conegut els resultats. Fou la primera vegada que s’hi aplicava una prova ajustada als paràmetres internacionals PISA.
I han sigut roïns, com tots i totes suposàvem. El 60%  dels escolars no aprova en competències matemàtiques i lingüístiques. Problemes amb l’ortografia, entrebancs  amb l’expressió escrita, dificultats en les operacions i resolució de problemes... Massa deficiències per a no plantejar-se una reflexió sobre què estem fent mal. I ací no pot amagar-se ningú. Cal intensificar esforços en aquesta àrea. De segur que un bon treball de consens indicarà que  cal realitzar estratègies  conjuntes entre les administracions, docents,  pares i mares i dur aquesta línia de treball a un primer pla de l’activitat sociopolítica. Però per desgràcia des de la Conselleria i des del propi Ministeri s’han encabotat en fer tot el contrari. Retallar i retallar,  tot creant un clima de confrontació i de cert  desprestigi de l’escola pública. Un greu error,  perquè s’està marxant  precisament pel camí contrari del  que cal , si volem  aconseguir alçar aquest malparat país.  
 L’altra explicació a l’itinerari erràtic de les retallades és que l’objectiu siga aconseguir crear sibil.linament  una societat amb un nivell cultural baix, fàcil d’enganyar, que crega que és necessari treballar en condicions precàries i que sobretot  no cree problemes a la classe afortunada.

Pep Estornell 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Què opines sobre aquesta entrada? Deixa'ns el teu comentaria a www.llutxentparla.blogspot.com. I si vols compartir alguna cosa envia'ns un correu a llutxentparla@gmail.com