L’administració educativa
valenciana ha vingut sistemàticament negant-se a avaluar el nivell acadèmic de
l’alumnat de la comunitat. Els anteriors titulars de la Conselleria d’Educació
sabien que les gestions realitzades per administrar l’educació valenciana no
estaven donant resultats i s’intentava ocultar a l’opinió pública, l’evidència
del fracàs de la seua política educativa. Com que a les hores d’ara , la
valenciana és l’única autonomia que no se somet a les proves PISA, supose que
les pressions van forçar a Català , l’actual
consellera, ha predicar amb l’exemple i realitzar una avaluació que puguera
oferir unes dades fiables al voltant de la situació actual del nostre sistema
educatiu obligatori.
I mal començaren aquelles primeres actuacions
amb la tria de polèmics textos desafortunats que deixaven en mal lloc la figura
del docent. Hom va vore en aquestos escrits una mena de venjança per les actives
protestes del sector docent en les retallades del govern valencià. L’aplicació
de les proves també fou durament criticada pel sector pares/mares. Tot i això
al final aquesta fase diagnòstica s’hi realitzaren i a les hores d’ara hem conegut
els resultats. Fou la primera vegada que s’hi aplicava una prova
ajustada als paràmetres internacionals PISA.
I han sigut roïns, com tots i totes
suposàvem. El 60% dels escolars no
aprova en competències matemàtiques i lingüístiques. Problemes amb l’ortografia,
entrebancs amb l’expressió escrita,
dificultats en les operacions i resolució de problemes... Massa deficiències
per a no plantejar-se una reflexió sobre què estem fent mal. I ací no pot amagar-se
ningú. Cal intensificar esforços en aquesta àrea. De segur que un bon treball de consens indicarà que cal realitzar estratègies conjuntes entre les administracions, docents, pares i mares i dur aquesta línia de treball a
un primer pla de l’activitat sociopolítica. Però per desgràcia des de la
Conselleria i des del propi Ministeri s’han encabotat en fer tot el contrari.
Retallar i retallar, tot creant un clima
de confrontació i de cert desprestigi de l’escola pública. Un greu error, perquè s’està marxant precisament pel camí contrari del que cal , si volem aconseguir alçar aquest malparat país.
L’altra explicació a l’itinerari erràtic de
les retallades és que l’objectiu siga aconseguir crear sibil.linament una societat amb un
nivell cultural baix, fàcil d’enganyar, que crega que és necessari treballar en condicions precàries i que
sobretot no cree problemes a la classe
afortunada.
Pep Estornell
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Què opines sobre aquesta entrada? Deixa'ns el teu comentaria a www.llutxentparla.blogspot.com. I si vols compartir alguna cosa envia'ns un correu a llutxentparla@gmail.com